Europejczycy podczas codziennych zakupów wybierają płatności zbliżeniowe

150x110

Ponad trzykrotny wzrost liczby transakcji zbliżeniowych MasterCard® i Maestro® między 2012 a 2013 rokiem.

Warszawa, 9 kwietnia 2013 r. –Firma MasterCard poinformowała, że w 2013 roku zwiększyła swoją obecność na europejskim rynku płatności zbliżeniowych, co jest efektem wzrostu liczby państw, w których akceptowane są karty zbliżeniowe. Ta forma płatności jest aktualnie dostępna w 63 krajach na całym świecie, w tym 34 w Europie. W 2013 roku dołączyło do nich 7 nowych krajów: Azerbejdżan, Finlandia, Irlandia, Macedonia, Mołdawia, Czarnogóra i Holandia. Karty lub urządzenia obsługujące płatności zbliżeniowe MasterCard® i Maestro® są wydawane przez ponad 220 instytucji finansowych w Europie i mogą być wykorzystywane w ponad 2 milionach punktów sprzedaży na całym świecie. Oznacza to wzrost o ponad 180% rok do roku.

 Oprócz stabilnego wzrostu liczby miejsc, w których można dokonywać płatności zbliżeniowych MasterCard i Maestro, niemal trzykrotnie wzrosła liczba transakcji zbliżeniowych w Europie, zaś ich wartość zwiększyła się czterokrotnie rok do roku[1].

Jestem zachwycony tym, jak chętnie Europejczycy korzystają z technologii zbliżeniowej podczas płacenia w kraju i za granicą. Liczby, które prezentujemy, pokazują jak płatności zbliżeniowe przyjęły się na rynku, jak uwielbiane są przez konsumentów w całej Europie, a także wśród detalistów dostrzegających korzyści z realizowania ponad połowy transakcji kartowych w sposób zbliżeniowy. Czyni to proces zakupów bezpieczniejszym i prostszym dla wszystkich. Upowszechnienie technologii zbliżeniowej buduje grunt pod wykorzystanie płatności mobilnych. Na koniec czwartego kwartału 2013 prowadziliśmy ponad 50 programów NFC w Europie, co pokazuje, jak ważne dla wszystkich są innowacyjne płatności" – wyjaśnia Javier Perez, prezes MasterCard Europe.

W Polsce już blisko co trzecia transakcja realizowana w sklepach za pomocą kart MasterCard i Maestro odbywa się zbliżeniowo. Przyczynia się do tego masowe wprowadzanie kart i terminali zbliżeniowych, jak również prowadzone kampanie marketingowe. Karty zbliżeniowe są obecnie wydawane przez ponad 20 banków. Liczba transakcji, w porównaniu z 2012 rokiem, wzrosła o 156%, a ich wartość była wyższa o 166%. Ponadto, na polskim rynku w szybkim tempie odbywa się wdrażanie mobilnych płatności zbliżeniowych, dzięki uruchomieniu infrastruktury integrującej banki z operatorami komórkowymi, zarządzanej przez firmę TREVICA (należącą do grupy MasteCard). Obecnie w program zaangażowanych jest 7 banków oraz T-Mobile; wkrótce do tej listy mogą dołączyć kolejne organizacje.

„O entuzjazmie, z jakim Polacy korzystają z nowych form płatności, decydują wygoda, dostępność i szybkość – mówi Bartosz Ciołkowski, Dyrektor Generalny polskiego oddziału MasterCard Europe. – Wystarczy zbliżyć kartę lub inne urządzenie zbliżeniowe do czytnika, który umożliwia tego rodzaju płatności, a jeśli kwota transakcji nie przekracza 50 zł, nie trzeba jej potwierdzać kodem PIN. Płatności zbliżeniowe są dobrym rozwiązaniem, gdy nie mamy lub nie lubimy nosić gotówki. To rozwiązanie znacznie bezpieczniejsze i wygodniejsze dla użytkownika.”

 

PŁATNOŚCI ZBLIŻENIOWE W INNYCH KRAJACH

[1]Źródło: MasterCard Data Warehouse, transakcje obsługiwane przez MasterCard

 

O MasterCard Worldwide:

MasterCard (NYSE:MA), www.mastercard.com, jest firmą technologiczną działającą w globalnym obszarze płatności. Obsługujemy najszybszą światową sieć przetwarzania płatności, łączącą konsumentów, instytucje finansowe, punkty handlowo-usługowe, rządy i przedsiębiorstwa w ponad 210 krajach i terytoriach. Produkty
i rozwiązania MasterCard ułatwiają codzienne funkcjonowanie działalności handlowej, takiej jak zakupy, podróże, prowadzenie firmy  i zarządzanie finansami. Sprawiają, że są one bezpieczniejsze i sprawniejsze dla każdego użytkownika. Śledź nas na Twitterze @MasterCardNews, przyłącz się do dyskusji na Cashless Pioneers Blog oraz zapisz się, aby otrzymywać najnowszy biuletyn od Engagement Bureau.